360° klantbeeld

  • Account- en contactbeheer
  • Complete profielen
  • Klantsegmentatie
  • Interacties en communicatiehistorie
  • Data verrijking met sociale media
  • Zoeken en samenvoegen van dubbele gegevens
  • Klanten database analyses

Maak een 360 ° klantbeeld: u creërt één centrale database van alle accounts en contacten, u voorspelt hun koopgedrag en krijgt inzicht in hun voorkeuren. Met bpm'online bent u in staat om volledige profielen van klanten te beheren – mochten er gegevens ontbreken dan biedt het systeem u de mogelijkheid om de ontbrekende gegevens aan te vullen. Ook gegevens vanuit Facebook of Twitter kunt u automatisch opnemen in het klantprofiel.

Met bpm'online sales kunt u uw klantendatabase efficiënter beheren - identificeer en elimineer eenvoudig dubbele records, identificeer juist die klanten die voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor de groei van uw bedrijf. Het systeem registreert elke interactie met accounts of contactpersonen, zoals vergaderingen en telefoontjes, contracten, orders en facturen. Bpm'online sales biedt uitgebreide segmentatie mogelijkheden waarmee u aangepaste segmenten op kunt bouwen. Bijvoorbeeld per industrie, op basis van omzet, prioriteit of andere door u zelf te kiezen selectiecriteria. Aanpasbare dashboards in bpm'online sales helpen u om de belangrijkste prestatie-indicatoren in de gaten te houden.

360° klantbeeld

Business process management

  • Virtuele process designer
  • Wizard voor snelle procesmodellering
  • Standaard verkoopprocessen
  • Processen bibiotheek
  • Procesmonitoring en – analyses

 

Automatiseer uw belangrijkste bedrijfsprocessen met behulp van een krachtige en toch eenvoudige visuele proces ontwerper. Modelleer processen in BPMN met behulp van vooraf geconfigureerde elementen voor het creëren van activiteiten (taken, telefoongesprekken en e-mails), het werken met pagina’s, het verwerken van gegevens en het integreren van externe services. Gewoon de volgorde van handelingen opgeven en bpm'online zal automatisch het processchema in BPMN opbouwen. Out-of-the-box best-practice processen in bpm'online verkoop zullen u helpen om uw verkoopdoelstellingen te realiseren en vereenvoudigen de dagelijkse werkzaamheden.

Met bpm'online sales kunt u alle interne processen met gemak automatiseren - van document goedkeuring tot en met complexe projecten met meerdere teams. Monitor en analyseer procesindicatoren (duur, gemiddeld uitvoeringstermijn, maximale en minimale waarden, enz.) met behulp van verschillende variabelen (eigenaars, branches, productlijnen, etc.). Visualiseer procesdata met behulp van aangepaste dashboards, identificeer en te elimineer knelpunten in uw processen met de hulp van “proces log.3"

Business process management

Tools om samen te werken

  • Communicatiepaneel
  • Taken en agenda
  • E-mail
  • Telefoongesprekken
  • Enterprise social network
  • Analyse mogelijkheden

Bpm'online sales heeft standaard samenwerkingtools die de productiviteit van uw team kunnen verbeteren:

Communicatiepaneel: Bel, beheer e-mails, keur contracten goed en werk samenin het enterprise social network dat zich binnen het systeem bevindt.

Taken en kalender: Maak persoonlijke of groepstaken aan die u weer kunt koppelen aan contactpersonen, verkoopkansen of documenten. Synchroniseer uw taken en agenda met Google Calendar of Microsoft Exchange en krijg meldingen en herinneringen.

E-mail: Beheer e-mails van al uw e-mail boxen in één uniforme omgeving met de bpm'online sales en MS Exchange of Gmail-integratie. E-mail kan worden gekoppeld aan de betrokken account,opportunity, order of eventuele andere onderwerpen. Leverage SmartCloud Connect is een extensie die ervoor zorgt dat u vanuit MS Outlook uw leads, contactpersonen, opportunities of andere bpm'online gegevens kunt beheren.

Gesprekken: Raadpleeg de complete belgeschiedenis op het communicatie-paneel, u kunt sneltoetsen instellen, oproepen opnemen en terug luisteren. Daarnaast kunnen gebruikers binnen bpm'online gratis gesprekken en zelfs video-gesprekken voeren met andere gebruikers binnen het systeem!

Enterprise social network: Blijf op de hoogte van de van orders, projecten of contactpersonen en maak gebruik van de mogelijkheid om te reageren of “liken”.

Tools om samen te werken

Lead management

  • Lead generatie
  • Lead kwalificatie
  • Lead distributie
  • Overdracht naar sales
  • Analyses op leads

Genereer, kwalificeer en distribueer leads binnen het systeem. Laat bpm'online sales automatisch gegevens te controleren, een nieuw contact maken en u begeleiden door het lead management proces. Voeg dubbele leads samen,  koppel leads aan relevante accounts, verrijk data om deze volledig geschikt te maken voor opvolging. Bpm'online verkoop ondersteunt het distribueren van leads gebaseerd op de behoeften of profiel van de prospect (geografie, industrie, budget, etc.) en houdt rekening met de werklast van telemarketing- en salesteams. Als de lead niet gekwalificeerd is voor sales kan deze worden toegewezen aan nieuwe campagnes.

Wilt u de leads overdragen aan sales – binnen het systeem wordt de communicatie van de verschillende processtappen geregistreerd in overeenstemming met het verkoopproces. Als de klant klaar is om een bestelling te doen start u het daarvoor bestemde bedrijfsproces met één klik. Zet dashboards met statistiekinformatie van leads in zodat u inzicht krijgt in het aantal en de kwaliteit van de nieuwe leads en conversiepercentages. Dit zal u helpen de conversie van prospects te verhogen in sales ready opportunity’s.

Lead management

Opportunity management

  • Opportunity tracking
  • Opportunity historie
  • Out-of-the-box salesprocessen
  • Sales initiatie
  • Kwalificatie
  • Behoefte-analyses
  • Presentatie
  • Ontwikkelen en versturen van een offerte
  • Onderhandelingen en verkoop tactiek
  • Contracten
  • Sales pijplijn
  • Sales analyses

 

Beheer alle opportunity’s in bpm'online sales – definieer de juiste tactieken voor elke opportunity, identificeer belangrijke besluitvormers, vind concurrenten en analyseer hun sterke en zwakke punten. Genereer verkoopprognoses op basis van budgetten, opportunity stadium en waarschijnlijkheid. Voor elke opportunity, ongeacht haar status, volg de complete historie: activiteiten, e-mails, citaten, discussies, bestanden en notities op de voet.

Pas de out-of-the-box processen toe op al jouw sales activiteiten. Deze processen zijn ontwikkeld op basis van best practices van complexe verkoopcycli, waardoor een aanzienlijke verhoging van de kans om een deal te af te sluiten wordt gerealiseerd. Het systeem helpt u in iedere fase van het verkoopproces om de dagelijkse routinewerkzaamheden van u over te nemen en/of te vereenvoudigen.

Opportunity management

Orders en facturen

  • Order overzicht
  • Orderhistorie
  • Eén scherm voor orderverwerking
  • Levering en betalingsschema
  • Order goedkeuringen
  • Facturen
  • Order- en factuuranalyses

 

Met bpm'online sales kunt u eenvoudig orders beheren en classificeert u orders op basis van klanttype, budgetten, producten, diensten en eigenaren. Het systeem stelt u in staat om de complete overzicht bij te houden van activiteiten, documenten en communicatie van elke afzonderlijke order. Via een enkel scherm voor de orderverwerking bent u in staat om een bestelling met behulp van een kant-en-klaar sjabloon op te stellen en selecteert u producten die worden toegevoegd aan de factuur van de klant.

Het systeem stelt gebruikers in staat om producten te groeperen op basis van leveringen en kunt u facturen en contracten opstellen op basis van een betaal- en levering schema. Stel razendsnel facturen op met behulp van standaard sjablonen. Het systeem zal een eigenaar eraan herinneren wanneer de betaaldatum nadert. Bpm'online analytics zal u helpen de knelpunten in de orderverwerking te benoemen en zorgen voor een tijdige orderverwerking.

Orders en facturen

Buitendienst management

  • Buitendienstmanagement
  • Buitendienstregels
  • Mobiele orders

Beheer uw buitendienst verkoop met behulp van een geheel venster van het bpm'online sales. Bekijk locaties op de kaart, monitoor de actuele bezoeken bij geo-labels van buitendienst verkopers check-ins per elke locatie. Stel de regels voor het werken "in de velden" met verschillende klanten categorieën. Het systeem kan vlot een hint op de juiste acties bij elke stap van uw klantenbezoek aangeven: de check-in, monitoren van goederen demonstratie, demo, product selectie of plaatsen van een bestelling. Elke buitendienst verkoper kan de resultaten in het systeem aangeven direct na de vergadering of bezoek. Beheer mobiele bestellingen in het bpm’online sales. Voeg toe de elektronische versies en fotokopieën van contracten, houdt de contracten details en de geschiedenis van de wijzigingen bij.

Buitendienst management

Verkoop voorspellingen

  • Voorspel de verkoop gebaseerd op de variabele criteria
  • Analyseer de voortgang om verkoopquotering aan te voldoen en over te schrijden

Prognotiseer verkoopcijfers op basis van verschillende criteria. Wees er zeker van dat uw doelen worden behaald met bpm’online omzet prognose-instrumenten. U kunt verkoopvolumes gemakkelijk plannen voor managers, accounts of klantengroepen. Vergelijk indicatoren over periodes en pas slimme filtering toe om de gewenste informatie binnen een aantal seconden op uw scherm te toveren.

Contractbeheer

  • Een geheel contact databank 
  • Drukbare formulieren
  • Goedkeuring van een contract 
  • Analyse

Beheer alle contracten, specificaties en gerelateerde afspraken op eenvoudige wijze met bpm’online sales. Voeg digitale versies en kopiën aan contracten toe en blijf op de hoogte van alle historie en afspraken. Binnen enkele seconden heeft u, op basis van de standaard templates, uw contracten gereed gemaakt om te printen. Het systeem vult automatisch alle informatie voor u in. U hoeft verder niets te doen.

Analyseer de dynamiek van de gemaakte deals en identificeer knelpunten door gebruik te maken van bpm’online analytics. Het systeem toont u statische informatie per geselecteerde periode en maakt inzichtelijk welke contracten om urgente acties vragen.

Contractbeheer

Productbeheer

  • Productcatalogus
  • Productcatalogus management
  • Producteigenschappen
  • Product selectie
  • Zoekfilte

 

Registreer al uw producten en diensten in bpm'online sales, ongeacht hun complexiteit en omvang. Integreer de catalogus met uw ERP-systeem om de gegevens up-to-date te houden. Stel uw productcatalogushiërarchie op basis van de structuur van uw productportfolio op. Het specificeren van alle mogelijke attributen binnen het systeem stelt u in staat om de productcatalogus af te stemmen aan te passen aan de behoeften van uw klanten.

Verwerk orders in een overzichtelijk scherm. Bij het plaatsen van een bestelling wordt de beschikbaarheid van het artikel gecontroleerd. Het is heel eenvoudig om de juiste producten in de uitgebreide catalogus met behulp van zoekfilters te vinden en om door de catalogus te navigeren.

Productbeheer

Document flow automatisering

  • Documentdatabase
  • Document goedkeuringen
  • Gerelateerde documenten

 

U kunt op een heel gemakkelijke manier uw documenten beheren binnen bpm’online. Volg documenten in het systeem, specificeer het document type en koppel deze aan klanten, orders, opportunity’s enz. U kunt scans en kopieën van documenten koppelen en nieuwe documenten aanmaken op basis van document templates en voorzie deze van data uit het systeem. Alle informatie over goedkeuringen wordt chronologisch opgeslagen.

Bpm’online voorziet in een geheel geautomatiseerd goedkeuringsproces. Automatische notificaties worden gegenereerd. U kunt paralelle en sequentiele goedkeuringsflows aanmaken en regels opstellen voor het delegeren van goedkeuringen.

Document flow automatisering

Projectmanagement

  • Projectmanagement
  • Projectuitvoering
  • Projectanalyses

 

Bpm’online sales bevat een uitgebreide projectmanagement module waarmee u zowel uw interne als externe projecten efficiënt kunt beheren. Stel project deadlines vast, beheer uw kosten, wijs taken toe en monitor de voortgang van medewerkers en/of teams. Manage en monitor geplande en werkelijke werkdruk realtime. Het systeem helpt om het kostenoverschrijdingen identificeren en herinnert u aan naderende deadlines.

Projectmanagement

Mobiele sales

  • Accounts en contractpersonen
  • Activiteiten een afspraken
  • Opportunity’s
  • Leads
  • Mobiele feed
  • Online and offline modes

 

U heeft toegang tot alle belangrijke klantinformatie vanaf een smartphone. U kunt eenvoudig werken met accounts en contactpersonen: nieuwe relaties aanmaken, communiceren via SMS en rechtstreeks bellen vanuit de mobiele app.

Plan uw activiteiten, vergaderingen of gesprekken met behulp van een smartphone of tablet. Sla al uw presentaties op in de kennisbank en laat ze zien tijdens een meeting met de klant. Direct vanaf uw mobiele apparaat. U kunt alle informatie wijzigen en toevoegen zodat iedereen direct op de hoogte is van afspraken en de voortgang.

Mobiele sales

Kennismanagement

  • Kennisbank
  • Kennisdatabase structuur

 

De kennisbank is een online bibliotheek waarin artikelen, richtlijnen voor nieuwe medewerkers, document-templates, presentaties, antwoorden op veel gestelde vragen en alle andere nuttige informatie kan worden opgeslagen. De kennisbank is voorzien van opties die voor social media gebruikelijk zijn zoals het ‘liken’ berichten en het delen van reacties. Dit helpt andere gebruikers om de meest populaire presentaties of het meest nuttige antwoord snel en eenvoudig te vinden.

Segmenteer artikelen in de kennisbank om veel gebruikte documenten en informatie snel te vinden. Het toevoegen van tags (sleutelwoorden) en het linken van artikelen maakt het nog eenvoudiger om het record dat u nodig hebt in de kennisbasis terug te vinden.

Kennismanagement

Synchronisatie en integratie

  • Data import van / naar Excel
  • MS Exchange integratie
  • Google-integratie
  • Mail integratie via IMAP / SMTP

 

Bpm'online sales levert een ingebouwd hulpprogramma’s voor het importeren van gegevens en integraties:

Excel: Met behulp van het ingebouwde hulpprogramma voor het importeren van gegevens van / naar Microsoft Excel kunt u eenvoudig uw bestaande data importeren of exporteren.

Microsoft Exchange: Profiteer van naadloze integratie met Microsoft Exchange voor het synchroniseren van e-mail, contacten en taken. U kunt de synchronisatie frequentie zelf instellen (dagelijks, per uur of vaker). Daardoor heeft u altijd alle relevante en actuele gegevens bij de hand.

Google: Synchroniseer e-mails, agenda en contacten met uw Google-account.

IMAP / SMTP Beheer de hele elektronische communicatie met de klant binnen bpm’online sales, ongeacht de e-mail provider. Stuur en ontvang e-mail, zonder de applicatie te verlaten.

Synchronisatie en integratie

Systeemontwerp

  • Gebruikersinterface aanpassingen
  • Gebruikersaanpassingen
  • Visuele content designer
  • Aanpassingen aan de mobiele app
  • Gebruikersrollen en toegangsrechten
  • LDAP integratie
  • Activiteitenlogboek

 

Maak gebruik van de uitgebreide mogelijkheden om de gebruikersinterface aan te passen. Maak gebruik van de systeemontwerper om dashboards te bouwen voor verschillende gebruikerstypen en – rollen zoals verkoopmedewerkers, managers, secretaresses en anderen die van verschillende onderdelen binnen het systeem gebruik maken en voor hun werk andersoortige informatie nodig hebben. Ook het aanpassen van het uiterlijk aan uw bedrijfskleuren en het wijzigen van logo’s behoort tot de mogelijkheden. Iedere gebruiker kan bpm’online aanpassen aan zijn of haar unieke zakelijke behoeften en eisen. Eenvoudig herschikken, toevoegen en verwijderen van opzoekvelden, datavelden en hele pagina’s is mogelijk. De applicatie biedt wizards en designers voor objecten, pagina’s en processen. Gebruik deze tools om de informatieweergaves van gegevens of zakelijke logica aan te passen zonder te programmeren.

In bpm'online sales kunt u eenvoudig toegangsrechten van gebruikers en groepen beheren. Verleen of weiger toegang tot individuele dossiers of groepen records, maar u kunt ook aangeven welke onderdelen beschikbaar zijn voor bepaalde gebruikersgroepen en gebruikersrollen.

Systeemontwerp