360° klantoverzicht

  • Sociodemografische gegevens
  • Historie van klantevenementen
  • Inzicht in klanten- behoeften en voorkeuren
  • Data cleansing en samenvoegen van duplicaten
  • Klanten database analyses

 

Met bpm’online krijgt u een compleet beeld van uw klant. Alle informatie zoals bedrijfsgrootte, geografische informatie, opmerkelijke gebeurtenissen, contacten, geschiedenis, orders, facturen en e-mails, worden op één scherm weergegeven. U leert daardoor uw klant beter kennen, hun voorkeuren beter te begrijpen en daarmee meer effectieve en gepersonaliseerde communicatie te realiseren.

Gebruik bpm'online marketing om de voorkeuren van klanten en hun koopgedrag te registeren, op te slaan en te analyseren. Zoek en segmenteer de gegevens op elke denkbare manier en vergroot de kans om van een prospect te een klant te maken door middel van het opbouwen van gepersonaliseerde communicatie uitingen.

Blijf op de hoogte van de veranderende behoeften van de klant en match ze met het juiste product of dienst. Manage de veranderingen van de klantvoorkeuren door het aanbieden van producten en diensten die hen zouden kunnen interesseren in de toekomst.

360° klantoverzicht

Segmentatie builder

  • Segmentatie builder
  • Werk met gerichte segmenten van uw doelgroep

Bpm'online marketing stelt marketeers in staat om een echt gepersonaliseerde aanpak te hanteren - breng complexe segmentering aan in uw database met behulp van dataselecties. Voor een echte gepersonaliseerde benadering kunt u zelf op maat gemaakte segmenteringen aanbrengen op alle in het system aanwezige gegevens zoals de historie van orders en aanvragen, reacties, interesses en behoeftes. U kunt filters aanmaken om dynamische of statische groepen te creëren.

Segmentatie builder

Website bezoek vastleggen

  • Website event-tracking
  • Registreer lead bronnen

Verzamel informatie over bezochte pagina’s en de tijd die uw klanten hebben doorgebracht op uw website en voeg deze informatie toe aan het profiel van de klant in de marketingmodule van bpm'online. Leg de bron van de lead vast om de effectiviteit van marketing communicatiekanalen te evalueren en maak het mogelijk is om de focus te richten op de best presterende kanalen.

Website bezoek vastleggen

Lead management

  • Een uniforme interface voor lead management
  • Lead kwalificatie
  • Overdracht aan sales
  • Lead analyses

 

Met bpm'online marketing zijn de gebruikers in staat om ‘lead generation channels’ te identificeren en te volgen om de effectiviteit van marketing campagnes te evalueren. Volg leadbronnen om de effectiviteit van de verschillende kanalen te evalueren die in uw marketing campagnes zijn gebruikt waarna het mogelijk is om de focus te richten op de best presterende kanalen.

De end-to-end lead pijplijn stelt u in staat om de conversie gedurende het gehele leadproces te beoordelen. Verhoog de kans op omzet met gebruikmaking van grondige analyses op uw leads. Registreer de historie van de communicatie uitingen tijdens het verkoopproces. Als de klant klaar is om een bestelling te doen dan is één klik voldoende om het benodigde bedrijfsproces op te starten.

Lead management

Trigger campagnes

  • Intuïtieve campagne designer
  • Lead nurturing campagnes
  • Trigger e-mails
  • Analyses

 

Start efficiënte multi-channel campagnes op met behulp van bpm'online marketing. Plan campagnes met behulp van de eenvoudige visuele campagne designer en de stel de voorwaarden vast voor de overgang tussen de verschillende fases in de campagne. Het systeem maakt het mogelijk om criteria vast te stellen voor het conversiedoel en succesvolle campagne voltooiing. Het biedt ook tools waarmee campagnes in real-time kunnen worden gemonitord.

Trigger e-mails op basis van gedrag op een website of andere gebeurtenissen, een registratie op uw website, een bezoek aan de productvergelijkingen. Segmenteer uw potentiele klanten op basis van verschillende criteria met behulp van slimme filtermogelijkheden in bpm'online marketing en bouw uw communicatie op voor prospects die al een tijd geen aankoop hebben gedaan.

Trigger campagnes

Gepersonaliseerde e-mail marketing

  • Bulk e-mails in slechts een paar klikken
  • Visuele content ontwerper
  • Personalisatie
  • E-mail A/B split testen
  • Statistieken van clicks
  • UTM codes tracking
  • Communicatie management
  • Bulk e-mail analyses

 

Met behulp van bpm'online marketing kunt u bulk e-mails te versturen naar verschillende doelgroepen en de respons volgen en meten. Maak oogstrelende e-mail templates op voor uw campagnes met ingebouwde content ontwerper. Het systeem biedt een set van kant-en-klare content blokken die u kunt selecteren en in een WYSIWYG-modus aanpassen aan uw wensen. Ook biedt het een eigen bibliotheek om het werken met kant-en-klare templates mogelijk te maken. Nieuwbrieven kunt u personaliseren met behulp van macro’s die zich in het systeem bevinden. Bpm'online marketing biedt alle vereiste A / B testing tools waarmee u verschillende versies van e-mails kunt testen met uw doelgroepen om te bepalen welke de meeste conversie geeft. Gebruik UTM codes om conversies te analyseren en door het gehele traject te volgen van mail tot aan website bezoek.

De standaard tracking die door Google Analytics wordt gebruikt, noemen we UTM-parameters. Daardoor krijg je gedetailleerde informatie van alle activiteiten van klanten op uw website. Gebruik daarvoor UTM codes om conversies te analyseren het gehele traject van de klanten te volgen die op uw landingspage terecht komen als onderdeel van uw marketingcampagne. U kunt op een intelligente manier de communicatie met uw klanten beheren - beperkingen instellen op het aantal berichten per dag, week of maand, en ook kunt u klanten de mogelijkheid geven om hun eigen abonnement te beheren.

Het efficiënt beheren van uw campagnes doet u met behulp van voorgeprogrammeerde dashboards en rapporten. Informatie over clickgedrag geeft u inzicht in welke onderwerpen het meest interessant zijn voor de verschillende doelgroepen. De bpm’online e-mailmarketingoplossing levert de volgende ratio’s: afleverratio, openratio, doorklikratio en afmeldratio.

Gepersonaliseerde e-mail marketing

Event management

  • Events
  • Eventanalyses

Met bpm’online marketing beheert u alle gebeurtenissen zoals promoties, reclamecampagnes, conferenties, webinars en andere off- en online activiteiten. Het systeem maakt het mogelijk om data en locaties te beheren, doelgroepen te targetten op basis van criteria, budgetten te plannen en te managen en respons op evenementen te volgen.

Event management

Business process management

  • Visuele proces designer
  • Proces bibliotheek
  • Proces monitoring en analyse

 

Automatiseer uw belangrijkste bedrijfsprocessen met behulp van onze krachtige en toch eenvoudige visuele procesontwerper. Modelleer processen in BPMN met behulp van vooraf geconfigureerde elementen voor het creëren van activiteiten (taken, telefoongesprekken en e-mails), het werken met pagina’s, het verwerken van gegevens  en het integreren van externe services. Visualiseer procesdata met behulp van aangepaste dashboards zodat u knelpunten kunt identificeren en elimineren binnen uw processen. Dit alles met heldere logbestanden.

Business process management

Productiviteits tools

  • Taken en agenda
  • E-mail
  • Telefoongesprekken
  • Enterprise Social Network
  • Data verrijking door middel van sociale media
  • Dashboards
  • Kennisbank

Bpm'online marketing biedt solide productiviteitstools die efficiëntie en resultaten verhogen:

  • Taken en agenda Plan werk, taken en vergaderingen in uw agenda binnen bpm'online marketing. Creeer persoonlijke taken en teamtaken en koppel deze aan uw contactpersonen, opportunities en/of documenten. Synchroniseer uw taken en agenda met Google Calendar en Microsoft Exchange.

    E-mail: Beheer e-mail van al uw e-mail accounts in één uniforme omgeving - bpm'online marketing. Elke e-mail kan worden gekoppeld aan uw contactpersonen, opportunity’s, orders of ander objecten. Door middel van de integratie met MS Exchange en Google kunt u alle e-mail correspondentie beheren binnen bpm'online marketing.

    Telefoongesprekken: Bellen en gebeld worden binnen het systeem. U heeft daardoor de volledige belgeschiedenis in uw communicatie-paneel onder handbereik. Creëer een gemakkelijke snel keuze knop om uw favoriete contacten te bellen. Daarnaast kunnen u en uw collega’s gratis gebruik  maken van spraak en video bellen!

    Enterprise Social Network: Enterprise Social Network (ESN) stelt medewerkers in staat om beter samen te werken en informatie te delen. Meld je aan voor de verschillende kanalen, projecten of contacten. ESN stelt gebruikers in staat om tussen de verschillende afdelingen, business units en regio’s informatie,  aanbiedingen, projecten en ervaringen te delen, antwoorden te krijgen op vragen, reageren op berichten. Hierdoor neemt de betrokkenheid van medewerkers en de productiviteit toe.

    Social media: Vind klanten op Facebook of Twitter en verrijk bestaande profielen met behulp van de ingebouwde sociale media functies.

    Dashboards: Behoud het overzicht met behulp van grafieken en lijsten. Inzicht in de belangrijkste statistieken en indicatoren in een handomdraai.

    Kennisbank: De kennisbank is een online bibliotheek waarin artikelen, richtlijnen voor nieuwe medewerkers, document-templates, presentaties, antwoorden op veel gestelde vragen, en alle andere nuttige informatie kan worden opgeslagen. De kennisbank is voorzien van opties die binnen social media gebruikelijk zijn zoals het 'liken' van berichten en ideeën en de mogelijkheid om te reageren. Dit helpt andere gebruikers om de meest populaire presentaties of het meest nuttige antwoord snel en gemakkelijk te vinden.

Productiviteits tools

Systeem ontwerper

  • UI aanpassen
  • Gebruikers specifieke instellingen
  • Agile systeem lokalisatie
  • Gebruikers rollen en toegangsrechten
  • Activiteiten logboek

Maak gebruik van de uitgebreide mogelijkheden om de gebruikersinterface aan te passen aan uw wensen. De System Designer geeft u voldoende mogelijkheden om schermonderdelen te tonen of verbergen, op te delen in verschillende gebruikersgroepen en/of rollen. Het systeem kan ook aangepast worden aan uw wensen door het toevoegen van uw bedrijfslogo of het aanpassen aan uw huisstijl. Pas het uiterlijk van bpm’online marketing aan uw unieke behoeften. Eenvoudig herschikken, toevoegen en verwijderen van lookups (keuzevelden) , datavelden of hele pagina’s. De applicatie bevat wizards en designers voor objecten, pagina’s en processen. Gebruik deze tools om het uiterlijk van gegevens of zakelijke informatie te veranderen zonder te programmeren.

In bpm’online marketing kunt u eenvoudig de rechten van gebruikers en groepen beheren. Verleen of weiger toegang tot gegevens of groepen records, maar ook het instellen welke onderdelen beschikbaar zijn voor bepaalde gebruikersgroepen is mogelijk.

Systeem ontwerper