360° klantoverzicht

  • Socio-demografische gegevens
  • Historie van klantevenementen
  • Inzicht in behoeftes en voorkeuren
  • Communicatie mogelijkheden en voorkeurskanalen
  • Data cleansing en duplicaten samenvoegen
  • Segmentatie gebaseerd op klantprofielen
  • Klanten database analyse

 

Met bpm’online krijgt u een compleet beeld van uw klant. Alle informatie zoals bedrijfsgrootte, geografische informatie, opmerkelijke gebeurtenissen, contactpersonen, geschiedenis, orders, facturen, e-mails, etc. worden op één scherm weergegeven. Gebruik het systeem om de voorkeuren van klanten vast te leggen en om hun voorkeuren beter te begrijpen. Zo kunt u ze effectief een gepersonaliseerde aanbod te kunnen doen en uw resultaten verbeteren.

Bpm’online marketing maakt het mogelijk om de betrokkenheid van klanten via de verschillende communicatiekanalen te meten. Gebruik deze informatie om uw communicatiestrategie te verbeteren de conversie te verhogen. Het systeem biedt alle nodige tools voor data cleansing en het samenvoegen van dubbele records.  Segmenteer klantprofielen op basis van socio’demografische gegevens, afgenomen financiële producten en diensten en touch points. Gebruik deze informatie om  de propositie te verbeteren en converteer meer prospects in klanten.

Lead management

  • Eén platform voor leadmanagement
  • Lead generatie
  • Lead bronnen bijhouden
  • Lead kwalificatie
  • Lead distributie
  • Overdracht naar sales
  • Lead generatie effectiviteit
  • Lead analyses

 

Met bpm'online marketing zijn de gebruikers in staat om ‘lead generation channels’ te identificeren. En om de effectiviteit van marketing campagnes te meten en evalueren. Beheer alle leads en de landingpages die worden gebruik om ze te genereren – maak zelf formulieren en gebruik data uit het systeem om relevante velden automatisch aan te vullen. Genereer, kwalificeer en distribueer leads met bpm’online marketing. Voeg dubbele leads samen, koppel leads aan relevante accounts, verrijk de data en zorg voor een optimale voorbereiden op de sales follow up.

Bpm’online marketing zorgt ervoor dat leads op basis van behoeft of profiel bij de juiste sales manager terecht komen. Als een lead nog niet ‘ready to buy’ is, kan hij middels een lead-nurturing campagne worden opgevolgd.

Neem contact op met leads om hun behoefte in kaart te brengen voordat u een opportunity aanmaakt. Leg de interactie geschiedenis vast. Als de klant klaar is om een bestelling te doen, dan is één klik voldoende om het benodigde bedrijfsproces op te starten. Uitgebreide analyse mogelijkheden stellen u in staat om de hele verkoopcyclus te volgen en evalueren. Vanaf het eerste contact tot en met de overdracht naar sales. Gebruik deze informatie om de prestaties te meten. Verbeter hiermee processen. En krijg inzicht in de belangrijkste KPI’s zoals: het aantal leads, conversie ratio, effectiviteit van uw salesmanagers en de kwaliteit van de leads.

Marketing campagne management

  • Campaigne designer
  • Eenmalige en automatische (trigger) campagnes
  • Campagne analyse

 

Ontwerp effectieve multichannel marketingcampagnes met bpm’online marketing. Plan campagnes met behulp van de eenvoudige visuele campagne designer en de stel de voorwaarden vast voor de overgang tussen de verschillende fases in de campagne. U kunt verschillende campagne types ontwerpen: campagnes voor eenmalig gebruik, maar ook volledig geautomatiseerde campagnes (trigger campagnes) die bijvoorbeeld starten na het invullen van een formulier op de website.

Een trigger campagne voert een reeks vooraf gedefinieerde stappen automatisch uit. Combineer hierbij meerdere kanalen zoals: e-mail en outbound telefoongesprekken. Segmenteer de database en laat het systeem volledige automatisch de marketingactiviteiten uitvoeren. Analyseer de resultaten en conversies en verbeter hiermee nieuwe campagne uitingen.

E-mail marketing

  • Bulk e-mails in slechts een paar klikken
  • E-mail campagne management
  • Visuele content ontwerper
  • Template bibliotheek
  • E-mail split testen
  • Trigger e-mails
  • Communicatie management
  • Responsverwerkinen
  • Click statistieken
  • UTM code
  • Click heatmap
  • Bulk email analyses

 

Met behulp van bpm'online marketing kunt u bulk e-mails te versturen naar verschillende doelgroepen en de respons hierop volgen en meten. Maak oogstrelende e-mail templates voor uw campagnes met de ingebouwde content designer. Gebruik kant-en-klare blokken content die u in een WYSIWYG-module kunt aanpassen aan uw wensen. Templates kunnen worden opgeslagen in een bibliotheek voor toekomstig gebruik. Nieuwbrieven kunt u personaliseren met behulp van macro’s. Bpm'online marketing biedt alle vereiste A / B testing tools waarmee response en conversie van e-mails kunnen worden gemeten en verbeterd. UTM codes helpen uw organisatie om conversies te analyseren en klanten en prospects te volgen vanaf de eerste e-mail tot aan het meest recente website bezoek.

Beheer de communicatie met klanten op intelligente wijze – stel een limiet aan het aantal berichten per dag, week of maand. Stel gebruikers in staat om zelf hun subscription of frequentie te wijzigen. Het systeem verwerkt automatisch alle hard bounces en afmeldingen.

Het efficiënt beheren van uw campagnes doet u met behulp van voorgeprogrammeerde dashboards en rapporten. Informatie over clickgedrag geeft u inzicht in welke onderwerpen het meest interessant zijn voor de verschillende doelgroepen. De bpm’online e-mailmarketingoplossing levert de volgende ratio’s: afleverratio, openratio, doorklikratio en afmeldratio.

Event management

  • Event
  • Event analyse

 

Gebruik bpm’online marketing voor het plannen en uitvoeren van bijvoorbeeld promoties, reclamecampagnes, conferenties, webinars en andere off- en online activiteiten. Het systeem maakt het mogelijk om data en locaties te beheren, doelgroepen te segmenteren, budgetten te maken en te managen en de resultaten te meten.

Business process management

  • Visuele proces designer
  • Wizard voor snelle procesmodelering
  • Out-of-the-box processen
  • Proces bibliotheek
  • Proces monitoring en -analyses

 

Automatiseer de belangrijkste bedrijfsprocessen met de visuele proces ontwerper. Modelleer processen in BPMN met behulp van vooraf geconfigureerde elementen voor het creëren van activiteiten (taken, telefoongesprekken en e-mails), formulieren, business logica en interfaces met externe applicaties. Gebruik dashboards om processen te visualiseren en spoor problemen op met behulps van het gebruikersvriendelijke proces logboek. Gebruik out-of-the-box processen gebasseerd op best practices. Wijzig deze processen of maak nieuwe aan die precies aansluiten bij uw behoefte of werkwijze.

Collaboration tools

  • Communicatie panel
  • Taken en agenda
  • E-mail
  • Telefoongesprekken
  • Enterprise social network
  • Analyse

Bpm’online marketing levert standaard solide collaboration tools die uw team productiever maken:

  • Communicatie panel: voer telefoongesprekken, manage e-mailberichten, accordeer contactpersonen en werk samen in het enterprise social network. Direct vanuit het systeem.
  • Taken en agenda:  maak persoonlijke of groepstaken aan en koppel die aan bijvoorbeeld contactpersonen, opportunity’s of documenten. Synchroniseer taken en afspraken met Google Calendar en Microsoft Exchange en krijg notificaties en herinneringen in het notificatie panel.
  • E-mail: beheer e-mails van al uw email boxen in één gemeenschappelijk systeem. Bpm’online bank sales kan worden geïntegreerd met MS Exchange en Gmail. E-mails kunnen worden gekoppeld aan relevante accounts, opportunity’s, contracten of ander relevante onderdelen.
  • Telefoongesprekken: bekijk de complete belhistorie op het communicatie panel. Stel snelkiesnummers is en neem telefoongesprekken op. Gebruikers van bpm’online kunnen elkaar gratis bellen met of zonder video.
  • Enterprise social network: verbind, werk samen, en deel meer informatie! Abonneer je voor updates van meerdere channels, projecten, or contactpersonen. Het systeem maakt het mogelijk dat gebruikers van verschillende afdelingen, bedrijfsonderdelen of locaties samen kunnen overleggen over klanten, deals en projecten, ervaringen te delen, vragen te stellen en antwoord te krijgen, te “liken” en te reageren.
  • Analyse: Blijf op de hoogte van de productiviteit op basis van taken, e-mails en telefoongesprekken. Alle dashboards kunnen op eenvoudige wijze worden aangepast, zo blijft u op de hoogte van de belangrijkse kpi’s en kunt u bijsturen waar nodig.

Knowledge management

  • Knowledge base
  • Knowledge base structuur

 

De knowledge base (kennisbank) is een online bibliotheek waarin artikelen, richtlijnen voor nieuwe medewerkers, document-templates, presentaties, antwoorden op veel gestelde vragen en alle andere nuttige informatie kan worden opgeslagen en beheerd. De knowledge base heeft op social media geïnspireerde opties zoals het ‘liken’ berichten en het delen en reageren.

Segmenteer artikelen in een uitgebreide knowledge base om de meest gebruikte documenten en informatie snel te vinden. Het toevoegen van tags (key words) en het linken van artikelen maakt het nog eenvoudiger om het record dat u nodig hebt in de te vinden.

Synchronizatie en integratie

  • Data import van / naar Excel
  • MS Exchange integratie
  • Google integraie
  • E-mail integratie via IMAP / SMTP

Bpm'online marketing levert ingebouwde hulpprogramma’s voor integreren en importeren:

  • Excel: importeer of exporteer op eenvoudige wijze data zoals accounts, contactpersonen, documenten en facturen van / naar Microsoft Excels met behulp van het ingebouwde hulpprogramma .
  • Microsoft Exchange: Profiteer van de naadloze integratie met Microsoft Exchange voor het synchroniseren van e-mail, contacten, afspraken en taken. Stel de frequentie zelf in (dagelijks, per uur of vaker). Daardoor heeft u altijd alle relevante en actuele gegevens bij de hand.
  • Google: Synchroniseer e-mails, agenda en contacten met uw Google-account. De tweeweg-integratie zorgt dat u nooit meer hoeft te wisselen tussen applicaties voor het versturen van e-mail of het bijwerken van uw agenda.
  • IMAP / SMTP Beheer de volledige elektronische communicatie met de klant binnen bpm’online service, ongeacht e-mail provider. Stuur en ontvang e-mail, zonder de applicatie te verlaten.

Systeem ontwerper

  • Gebruikersinterface  aanpassingen
  • Gebruikerspecifieke aanpassingen
  • Aanpassingen aan de mobiele app
  • Gebruikersrollen en toegangsrechten
  • LDAP integratie
  • Activiteitenlogboek

 

Maak gebruik van de uitgebreide mogelijkheden om de gebruikersinterface aan te passen aan de behoefte van uw gebruikers. Richt workplaces in, verberg irrelevantie informatie en pas de lay out aan uw huisstijl aan. Wijzig op eenvoudige wijze schermen en maak nieuwe velden en schermen aan of verwijder overbodige objecten. Deze tools kunnen ook gebruikt worden om weergaves en/of business logica (workflows) aan te passen, zonder dat programmeren nodig is.

In bpm’online bank sales krijgen gebruikers toegang tot specifieke velden of records gebaseerd op hun autorisatierol(len) en Active Directory inlogggevens. Alle belangrijke wijzigingen worden bovendien vastgelegd in het activiteitenlogboek. Hier is een chronologisch overzicht van wijzigingen in het systeem terug te vinden en kan eventueel gewijzigde of verwijderde data worden hersteld.