360° klantbeeld

  • Centrale klantdatabase
  • Profiel check
  • Segmentatatie tussen rechtspersonen en natuurlijke personen
  • Interactie en communicatie historie
  • Data enrichment via social media
  • Client database analyse

 

Maak een 360-graden klantbeeld van uw bank: beheer profielen van rechtspersonen, contact data, bekijk de complete interactie geschiedenis van elke klant, houd overzicht over de producten die zijn aangeboden en weet welke diensten de klant heeft afgenomen. Inclusief contracten, accounts en credit cards. Bpm’online stelt u in staat om de meest effectieve communicatiestrategie op te stellen en het juiste aanbod op het juiste moment te doen.

Het systeem stelt u staat om klanten te segmenteren op basis van branche, jaaromzet, aantal medewerkers, geografie en andere parameters. Prioriteer klanten en maak gebruik van wegingsfactoren. Met Bpm’online blijfy u op de hoogte van alle interacties met uw corporate clients. Gebruik deze informatie om nog betere relaties met uw klanten op te bouwen en verbeter resultaten. Neem weloverwogen beslissingen op basis van data. Gebruik de ingebouwde sociale media integratie om profielen te verrijken met data van Facebook of Twitter. Het systeem controleert bij invoer op mogelijke dubbele records. Bovendien kunnen periodiek automatisch controles op dubbelen worden ingepland. Analyseer uw klantenbestand met behulp van de dashboards en converteer data direct in acties!

Collaboration tools

  • Enterprise social network
  • Communicatie panel
  • Taken en agenda
  • Email
  • Telefoongesprekken
  • Analyse

Bpm’online bank sales levert solide collaboration tools die uw team productiever maken:

  • Enterprise social network: werk samen, verbind en deel meer informatie! Abonneer je op updates van bijvoorbeeld projecten of contactpersonen. Het systeem maakt het mogelijk dat gebruikers van verschillende afdelingen, bedrijfsonderdelen of locaties samen kunnen overleggen over klanten, deals en projecten. Hun ervaringen te delen, vragen te stellen en antwoord te krijgen, te “liken” en te reageren.
  • Communicatie panel: voer telefoongesprekken, manage e-mailberichten, accordeer contracten en werk samen in het enterprise social network direct vanuit het systeem.
  • Taken en agenda:  maak persoonlijke or groepstaken gekoppeld aan contactpersonen, opportunity’s of documenten. Synchroniseer deze taken en afspraken met uw Google Calendar of Microsoft Exchange en krijg notificaties en herinneringen in het notificatie panel.
  • Email: beheer e-mails van al uw email boxen in één gemeenschappelijk systeem. Bpm’online bank sales kan worden geïntegreerd met MS Exchange en Gmail. E-mails kunnen worden gekoppeld aan relevante accounts, opportunity’s, contracten of ander relevante onderdelen.
  • Telefoongesprekken: bekijk de complete belhistorie op het communicatie panel, stel snelkiesnummers is en neem telefoongesprekken op. Gebruikers van bpm’online kunnen elkaar gratis bellen met of zonder video.
  • Analyse: Blijf op de hoogte van de productiviteit op basis van taken, e-mails en telefoongesprekken. Alle dashboards kunnen op eenvoudige wijze worden aangepast, zo blijft u op de hoogte van de belangrijkse kpi’s.

Business process management

  • Virtuele process designer
  • Wizard voor snelle procesmodellering
  • Processen bibiotheek
  • Procesmonitoring en -analyses

 

Automatiseer de belangrijkste bedrijfsprocessen met de visuele proces ontwerper. Modelleer processen in BPMN met behulp van vooraf geconfigureerde elementen voor het creëren van activiteiten (taken, telefoongesprekken en e-mails), formulieren, business logica en interfaces met externe applicaties.

Met bpm'online bank sales kunt u alle interne processen eenvoudig automatiseren - van het goedkeuren van documenten tot en met complexe projecten waarbij meerdere teams betrokken zijn. Gebruik, wijzig of maak nieuwe processen die exact aansluiten bij de behoefte van uw bank. Blijf op de hoogte van alle belangrijke procesindicatoren door informatie te combineren (eigenaarschap, branches, productlijnen, etc.). Visualiseer procesdata met behulp van aangepaste dashboards, identificeer en te elimineer knelpunten in uw processen met de hulp van het eenvoudige proces logboek.

Business process management

Lead management

  • Lead generatie
  • Lead kwalificatie
  • Lead distributie
  • Overdracht naar sales
  • Analyses van leads

 

Bpm’online bank sales ondersteunt bij het opvolgen van leads. Controleer automatisch gegevens, maak nieuwe suspects en prospects aan aan en laat u begeleiden door het lead management proces. Genereer, kwalificeer en distribueer leads binnen het systeem - voeg dubbele leads samen,  koppel leads aan relevante accounts, verrijk data om deze volledig geschikt te maken voor opvolging. Bpm'online bank sales ondersteunt het distribueren van leads gebaseerd op klantbehoefte en/of profiel en houdt rekening met de werklast van uw telemarketing- en salesteams. Als de lead niet gekwalificeerd is voor sales kan deze worden toegewezen aan lead nurturing campagnes.

Wijs, als het lead kwalificatie proces is afgerond, leads toe aan de juiste mensen en teams. Registreer de contacthistorie met de lead. Als de prospect ‘sales ready’ is kan hij direct worden geconverteerd naar een opportunity. Gebruik de  dashboards om inzicht te krijgen in het aantal en de kwaliteit van de nieuwe leads en conversiepercentages.

Lead management

Opportunity management

  • Centrale verkoopdatabase
  • Opportunity historie
  • Out-of-the-box salesprocessen
  • Sales initiatie
  • Kwalificatie
  • Behoefte-analyses
  • Presentatie
  • Ontwikkelen en versturen van een offerte
  • Onderhandelingen en verkoop tactieken
  • Contracten
  • Sales pijplijn
  • Sales analyses

 

Beheer alle opportunity’s in bpm'online bank sales – definieer de juiste tactiek voor elke opportunity, identificeer belangrijke besluitvormers, vind concurrenten en analyseer hun sterke en zwakke punten. Genereer verkoopprognoses op basis van budgetten, opportunity stadium en waarschijnlijkheid. Volg van elke opportunity de status en complete historie: activiteiten, e-mails, contracten, bestanden en notities op de voet.

Gebruik de out-of-the-box processen voor alle verkoopactiviteiten. Deze processen zijn ontwikkeld op basis van best-practices van complexe salescycli, waardoor de kans om een deal winnend af te sluiten aanzienlijk wordt vergroot. Gebruik het systeem voor het starten van de verkoop, neem slimme beslissingen tijdens het kwalificeren, analyseer de klantbehoefte, kies de juiste presentatie uit de sales bibliotheek, maak een lijst met beslissers, ontwikkel een goed voorstel en voer onderhandelingen. Registreer de gewonnen opportunity in het systeem na ondertekening van het contract en volg de prestaties, doelstellingen en conversies op de voet via het sales dashboard.

Opportunity management

Product management

  • Productcatalogus

Regardless of the complexity and size of your bank’s product and service portfolio, you can store them all in bpm’online bank sales. Each product can match an unlimited number of parameters: interest rates, terms, repayment schedules and many others.

Registreer al uw producten en diensten in bpm'online bank sales, ongeacht hun complexiteit en omvang. Van elk product kan een ongelimiteerd aantal paramaters worden vastgelegd: rente percentage, condities, termijnen etc.

Account management

  • Centrale contract database
  • Gerelateerde documents
  • Centrale database van bankrekeningen en credit cards
  • Financiële performance indicatoren

 

Met bpm’online bank sales kunnen gebruikers op eenvoudige wijze alle contracten, specificities en afspraken beheren. Het systeem houdt de sales managers op de hoogte van aflopende contracten en kan auomatisch de juiste activiteiten inplannen om deze te verlengen. Documenten kunnen gekoppeld worden aan contracten en elkaar.

Bekijk alle nuttige informatie van uw klanten en rekeningen, het gebruik, saldi, etc. U kunt zelfs zien welke betaalmiddelen de klant heeft en bij welke rekeningen deze horen.  Bekijk en vergelijk de data van de belangrijkste financiële indicatoren van uw zakelijke en private klanten. Of maak analyse van klantgroepen en segmenten. Vergelijk u doelstellingen met de actuele stand van zaken en maak van deze informatie gebruik om een optimale strategie te ontwikkelen voor uw klantcontact.

Knowledge management

  • Knowledge base
  • Knowledge base structuur

 

De knowledge base (kennisbank) is een online bibliotheek waarin artikelen, richtlijnen voor nieuwe medewerkers, document-templates, presentaties, antwoorden op veel gestelde vragen en alle andere nuttige informatie kan worden opgeslagen en beheerd. De knowledge base heeft op social media geïnspireerde opties zoals het ‘liken’ berichten en het delen en reageren. Dit helpt andere gebruikers om de meest beste presentaties of het meest nuttige antwoord snel en eenvoudig te vinden.

Segmenteer artikelen in een uitgebreide knowledge base om de meest gebruikte documenten en informatie snel te vinden. Het toevoegen van tags (sleutelwoorden) en het linken van artikelen maakt het nog eenvoudiger om het record dat u nodig hebt in de te vinden.

Analytics

  • Dashboard maken
  • Sales managers’ dashboards

 

Een overzichtelijk dashboard geeft sales managers een 360-graden overzicht van hun efficiëncy en effectiviteit. Evalueer de belangrijkste KPI’s en blijf op de hoogte van de omzet per consultant, afdeling, service, etc. Bpm’online bank sales maakt van resultaten zichtbaar met behulp van grafieken en overzichtelijke lijsten.

Synchronization and integratie

  • Data import van / naar Excel
  • MS Exchange integratie
  • E-mail integratie via IMAP / SMTP

Bpm'online bank sales levert ingebouwde hulpprogramma’s voor integreren en importeren:

  • Excel: importeer of exporteer op eenvoudige wijze data van of naar Microsoft Excel met behulp van het ingebouwde hulpprogramma .
  • Microsoft Exchange: Profiteer van de naadloze integratie met Microsoft Exchange voor het synchroniseren van e-mails, contactpersonen, afspraken en taken. U kunt de frequentie zelf instellen (dagelijks, per uur of vaker). Hierdoor heeft u altijd alle relevante en actuele gegevens bij de hand.
  • Google: Synchroniseer e-mails, agenda en contacten met uw Google-account.
  • IMAP / SMTP Beheer de hele elektronische communicatie met de klant binnen bpm’online service, ongeacht de e-mail provider. Stuur en ontvang e-mail, zonder de applicatie te verlaten.

System designer

  • Gebruikersinterface aanpassingen
  • Gebruikerspecifieke aanpassingen
  • Visuele content designer
  • Aanpassingen aan de mobiele app
  • Gebruikersrollen en toegangsrechten
  • LDAP integratie
  • Activiteitenlogboek

 

Maak gebruik van de uitgebreide mogelijkheden om de gebruikersinterface aan te passen aan de behoefte van de gebruikers. Verberg irrelevantie informatie en pas de lay out aan uw bedrijfskleuren aan of wijzig het logo. Wijzig op eenvoudige wijze schermen en maak nieuwe velden en schermen aan of verwijder overbodige objecten. Deze tools kunnen ook gebruikt worden om weergaves en business logica (workflows) aan te passen, zonder dat programmeren nodig is.

In bpm’online bank sales krijgen gebruikers toegang tot specifieke records of groepen gebaseerd op hun autorisatierol(len) en Active Directory. Alle belangrijke wijzigingen worden bovendien vastgelegd in het activiteitenlogboek. Hier kan eventueel gewijzigde of verwijdere data worden hersteld en is een chronologisch overzicht van wijzigingen in het systeem terug te vinden.